קידום ממומן בגוגל ופייסבוק

 

קידום ממומן

לעסק שלכם יש לכם דף פייסבוק, אתר אינטרנט או עמוד נחיתה – מצויין. סיפרתם ושיתפתם עם המשפחה והחברים. כן אבל, מה קורה עכשיו? אז נכון שאפשר לנסות לבנות קצת על פה לאוזן, ונכון שמדי פעם מישהו מציץ, אבל פה זה פחות או יותר נגמר. קמפיינים בדיגיטל יכולים לקחת את העסק שלכם מאה צעדים קדימה. קמפיינים יכולים להעלות את המודעות של העסק שלכם בשכונה, בעיר מגוריכם, בכל רחבי המדינה, ואפילו אם יש לכם גם לקוחות בחו”ל – אז כן, גם שם. היתרון הגדול בקמפיינים הוא הן החשיפה שיכולה להיות מאוד רחבה, הן להתאים קהל יעד, קהל שאתם רוצים שיבוא אליכם והן בתזמון שיכול לשמש כאן כנדבך מאוד חשוב.

רגע! הדבר הכי חשוב בקמפיין הוא? התכנון! בשביל שקמפיין יצליח חייבים לתכננו בקפדנות. מה המטרה שבגינה יצרנו את הקמפיין הזה? מה רצינו להשיג? האם רצינו להגדיל קהל לקוחות ובכך להגדיל רווחים? או שפתחנו עסק במקום חדש ואנחנו רוצים להכריז שאנחנו כאן. אולי רצינו להעלות מודעות לאיזה נושא חשוב? והיריעה קצרה מלהכיל.

מודל ה- PPC

קידום ממומן להבדיל מקידום אורגני הוא קידום שעולה כסף. בין אם הקידום נעשה בגוגל דרך פלטפורמת המודעות של גוגל – Google Ads  או דרך הפלטפורמה העסקית של פייסבוק. שתי הפלטפורמות כיום הן למעשה השחקניות המרכזיות שעסקים משתמשים בהם לטובת קידום ממומן.
לאחר שלב התכנון, כאשר הגדרנו מטרות ניתן לצאת לדרך. מגדירים מודעות, סוגי מודעות, בוחרים מילות מפתח, סוג קמפיין ויוצאים לדרך. נכון שזה קצת יותר מורכב ממה שמתואר כאן אבל ניתן להגיע לתוצאות ברורות די מהר אם כמובן מקפידים לבצע את הכל כמו שצריך.
קידום ממומן נקרא גם PPC – Pay Per Click. כל משתמש שראה מודעה של העסק שלכם, רק כשהוא לוחץ על המודעה הזו – רק אז אתם מחויבים בתשלום.

כמה שאלות שכל אחד חייב לדעת לגבי קידום ממומן:
כמה מתשמתשים באמת ראו את המודעה שלכם?
אילו מילות מפתח שהם כתבו בשורת החיפוש גרמו למודעה שלכם להופיע?
כמה מתוך אלו שראו את מודעה שלכם לחצו עליה? וכמה מאלו שלחצו עליה הגיעו לאתר שלכם ומימשו עסקה? מהן המרות? המרה היא למעשה התוצאה שאליה רציתם להביא משתמש באמצאות הקמפיין. רישום של טופס, רכישה, ביצוע שיחת טלפון, הרשמה לאתר וכדומה.
למה חשוב כ”כ למדוד כל דבר בקמפיין? היות וקמפיינים אפשר תמיד לשפר ובכך גם לשפר תוצאות. כדאי לזכור שהכל מדיד והכל חייב להיות מדיד. בין אם זה דרך גוגל ובין אם פייסבוק או אינסטגרם – המדדים די דומים בשתי הפלטפורמות.

 

מסקנה

התמונה ברורה. קמפיין טוב בתזמון מושלם בשילוב עם אתר או עמוד עסקי שנותנים ערך ללקוחות שלכם, יכולים רק לעשות טוב לעסק שלכם עם תוצאות ברורות! בין אם הקמפיין יהיה בגוגל או בפייסבוק – אתם צריכים תוצאות! קמפיינים חושפים את העסק שלכם ללקוחות פוטנציאלים, שיכולים ליצור אתכם קשר ולקבל את השירות המתאים.

מה זה אומר? הנה דוגמה – מילת מפתח עלתה לכם שקל אחד, לקוח שחיפש את המילה הזו בגוגל, נתקל במודעה שלכם, הגיע לאתר שלכם וביצע רכישה בסך של 50 שקלים – אז הצליח לעסק שלכם, ממש!

הרווחתם לקוחות דרך קמפיין, לקחוחות מרוצים משתפים את העסק שלכם עם משפחה וחברים, ומכאן התוצאה ברורה למדי.

מוכנים לקמפיין הדיגיטלי הראשון שלכם?

עכשיו מכירים אותך! 

 עמית

054-5566889

כל הזכויות שמורות © Going Digital 2018