איזה קידום מתאים לעסק שלי? ממומן? אורגני? שניהם?!

גוגל יצאה בשבוע שעבר בהכרזה שלמה על פלטפורמת הפרסום שלה, והמיתוג שלה מחדש, וכל הטוב הזה כדי שלבעלי עסקים יהיה הרבה יותר קל לפרסם בגוגל בזכות המון המון פיצ’רים חדשים. קחו לכם כמה דקות – ובואו נדבר על קידומים בגוגל, אבל לא רק. אז מה זה קידום בכלל ולמה העסק שלי צריך את זה? מה בעצם ההבדלים בין קידום ממומן לבין קידום אורגני, שלצורך העניין נקרא לו קידום ‘טבעי’. והאם אני יכול לעשות גם את אותו הקידום גם ברשתות החברתיות? כן כן, ושוב כן.

קידום אורגני = SEO = Search Engine Optimization

  הקידום האורגני או “הטבעי” אם תרצו הוא קידום שנעשה בעיקר בעזרת תוכן, הרבה תוכן. כמה שיותר תוכן על תחום העסק שלכם, מאמרים, פוסטים בבלוגים, מילות מפתח, תאורים, קישורים לאתרים או בלוגים שעוסקים בעסקים דומים לשלכם. כך למעשה הקידום האורגני שלכם יהיה מפותח יותר, מה שיוביל את מנועי החיפוש, וגוגל בראשם’ לתת לתוכן שלכם סוג של ‘עדיפות’. עדיפות היא למעשה חלק ממש פצפון של אלגוריתם ממש מורכב של מנועי חיפוש שאחראי על תיעדוף התוכן שלכם לעומת תכנים של אחרים. תוכן צריך להיות באתר, בעמוד נחיתה, בבלוג, ביו טיוב או בכל סוגי הרשתות השותפות עם גוגל. ככל שהתוכן יהיה מעודכן יותר ועשיר יותר – כך הסיכויים שלכם לחשיפה מקסימלית גדלים. ישנם לא מעט עסקים היום שמבצעים את האופטימיזציה לעסק שלהם גם דרך קידום אורגני. ומה לגבי קידום אורגני ברשתות חברתיות? גם כאן, הרשתות החברתיות מהוות פלטפורמה מוצקה לקידום אורגני. התנאי הוא שאתם יודעים בדיוק מה לעשות ואיך לעשות זאת נכון, כדי שגם מבחינת קידום אורגני תהיה לעסק שלכם נוכחות, אינטראקציה עם לקוחות, תוכן מעודכן ולבסוף ייצוג משמעותי כלשהו הן ברשתות והן בתנועה (traffic) איכותית אל האתר שלכם. ומכל הסיפור הזה ניתן ללמוד של ככל שהקידום האורגני שלכם טוב יותר, כך אתם תהפכו לסוג של מומחים בתחום שלכם, מה שיביא לך תנועה של גולשים שכנראה כבר הבינו שאתם מקצועיים בתחום שלכם, מה שיביא לכם ליותר תנועה ומה שיביא לכם דירוג יותר טוב של מנוע החיפוש. אם לקחת מכאן משהו – אז כן. תוכן עשיר, ומעודכן ואיכותי.

קידום ממומןSearch Engine Marketing = SEM

בעידן הדיגיטלי של היום, מהירות שווה כסף. הקידום הממומן כשמו כן הוא ממומן כלומר אתם משלמים עליו, כדי להביא כמה שיותר תנועה אליכם לעסק. הקידום הממומן מהיר הרבה יותר, קיים בכל סוגי הפלטפורמות שהשכיחה בהן היא גוגל אדוורדס או בשמה החדש גוגל אדס. בקרוב מאוד גם אצלינו. הכל כאן מבוסס קמפיינים תקציביים. גוגל, פייסבוק וכל השחקניות במגרש הזה מתחרות על הכיס שלנו, המפרסמים, כדי להניע כמה שיותר מודעות מהר יותר ומדוייק יותר אל עבר קהלי יעד שאנחנו מגדירים מראש. כאן כל מפרסם משלם עבור המודעות שלו. ואם לחצו על מודעה שפירסמתי – הלחיצה הזו תעלה לי כסף, או למעשה כמה שהגדרתי שאני מוכן לשלם במקסימום עבור אותה לחיצה. ומכאן לקוח המושג – PPC = Pay Per Click. קיימים המון סוגים של קמפיינים, שנותנים המון סוגים של פתרונות לכל סוגי העסקים. לא משנה אם העסק שלכם חדש או וותיק, לא משנה אם אתם רוצים להשיק מוצר חדש, לא משנה אם אתם צריכים לקבל יותר טלפונים ובכך להגדיל את מאגר הלקוחות שלכם – יש לכל מטרה את הקמפיין הייעודי עבורה ומכאן שהיעילות של קידום ממומן אינה מוטלת בספק. אז איזה סוג של קידום מתאים לעסק שלכם? התשובה לכך היא מאוד ברורה – מה אתם רוצים להשיג עבור העסק שלכם, ומה האסטרטגיה הנכונה לכך. אוסיף ואומר רק שהקידום האורגני נחשב קשה יותר, מפאת הזמן והתוכן שנדרש אליו. אבל בהחלט ניתן לשלב את שני סוגי הקידומים כחלק מאסרטגיית שיווק דיגיטלית ‘הוליסטית’.

עמית

כתוב/כתבי תגובה

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest

כל הזכויות שמורות © Going Digital 2018