רגע, חכו שנייה

“עמית – יצא לך כבר להסתכל על האתר שלי?”

‘כן! יצא לי להסתכל על האתר שלך’. עוד אחת מיני שאלות שאני נשאל בפגישות עם לקוחות, בין אם מבקשים ממני לפני, תוך כדי או אחרי הפגישה. אז הפעם אני באמת רוצה לחלוק אתכם כמה תובנות לגבי האתרים שלכם, והאם באמת האתר שלכם כל כך “טוב” כמו שאתם חושבים? על רספונסיביות שמעתם כבר?

רספונסיביות

זה לא סוד, רובנו היום גולשים פחות דרך מחשב שולחני רגיל ורוב היום אנחנו מול המכשיר הנייד שלנו, הטאבלט שלנו או אפילו הפאבלט שלנו. כן אבל, מה זה אומר בדיוק? אז אני כל כך שמח ששאלתי את זה. בוא נניח לרגע שיש לכם אתר והוא בן שנה או אולי בן כמה שנים, והוא כמובן נבנה על ידי טובי המומחים, והוא אכן מספק הרבה מידע ללקוחות שלכם. אבל הכי חשוב?! האתר שלכם הביא לכם תוצאות ששוות לעסקאות ששוות כמובן לרווח. מצויין!

עכשיו עם יד על הלב, או יותר נכון עם יד על המכשיר הנייד שלכם, מתי פעם אחרונה הסתכלתם על האתר שלכם מהטלפון שלכם? אז תתפלאו אבל להרבה מכם יש אתרים שלא תמיד מתאימים למכשירים ניידים, שהפרופורציות בין מסך המחשב לבין הסלולרי שלכם פשוט לא תואמות, ואז בנייד כזה או אחר או בכל מיני מכשירים ניידים למיניהם האתר שלכם נראה שבור או חתוך. כלומר אין שום אחידות בין שני סוגי המסכים או כמו שאוהבין לציין זאת בסנהדרין – פלטפורמות.

אז בשביל לפתור את זה, טובי המפתחים וחברות שמפתחות פלטפורמות לבניית אתרים, מנסות לעשות הכל כדי לפתור את בעיית התאימות הזו ולמעשה ליצור אתר ‘רספונסיבי’ שנראה בדיוק אותו דבר הן על מסך המחשב והן על המכשיר הנייד שלכם. ובתור מי שצמח בתעשייה – תאמינו לי, לא פיקניק בכלל.

עכשיו תדמיינו את הלקוח הפוטנציאלי שלכם שבדיוק עכשיו גולש לאתר שלכם מהנייד שלו, אבל לא בהכרח מצליח לקרוא ולהבין – כי האתר שלכם נראה אצלו “שבור” – ואז הוא יגלוש לאתר של המתחרה שלכם – ביי!

תזכרו שרספונסיביות היא לא מילה גסה – תדאגו שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי.

 

אחת שתיים בום!

אז עכשיו כשאנחנו מבינים מה היא רספונסיביות ושאתר שהוא רסופונסיבי מתאים כמעט לכל סוגי המכשירים והמסכים, בואו נדבר קצת על ביצועים. ולמה לעזעזל משווק דיגיטלי כמוני אוכל לכם את הראש על זה? תיכף תבינו.

בזמן שקראתם את הכותרת של הפסקה הזו – אחד שתיים בום, האתר שלכם כבר היה אמור להיטען ומשתמשים שלכם כבר אמורים להתחיל “להסתובב” אצלכם באתר. לא קרה? 53% מהמשתמשים שלכם יודו לכם על בזבוז הזמן היקר שלהם, וייגלשו לאתר אחר. ותנו לי להיות ממש לארג’ – קחו עוד שנייה למובייל – שלוש שניות והאתר שלכם אמור כבר לעלות במובייל. לא קרה? איבדתם לקוחות!

אז כנראה שרוב המשתמשים שלכם יגיעו אליכם במובייל, ולרובם אחרי 2-3 שניות יימאס. אני יכול להעיד על עצמי בדיוק את אותו הדבר, אבל כמה אתם הייתם מוכנים לחכות כדי שאיזה אתר ייעלה? מה קורה שאתם רוצים לקנות משהו ברשת והאתר “לא זז”? בדיוק זה גם מה שאני הייתי עושה. אם רק היה איזה ציור באתר שלכם של כלב או חתול חמוד שמבקש ממכם יפה: “חכו, חכו שנייה” – צר לי.

 

הוסטינג? מה זה בכלל?

האתר שלכם לרוב מתארח על שרת של חברה שנקראת חברת “אירוח אתרים” או בלעז חברת הוסטינג. חברה שמקצה מקום לאתר שלכם בשרתים שלה. זה ממש נכס נדל”ן דיגיטלי.
כן אבל, עד כמה מהירים השרתים של אותה חברת הוסטינג? מה קורה כששרת פתאום נופל? כמה אתם משלמים עבור האירוח של האתר שלכם? אלו הם חלק קטן מהסעיפים שחובה לבדוק היות ותהיה לכך השפעה מכרעת על ביצועי האתר שלכם ומכאן על המשתמשים שלכם בפרט!

שורה תחתונה – תזכרו שתי שניות, אם האתר שלכם עלה בפחות – שאפו. אם האתר שלכם עלה בלמעלה משתי שניות – האתר שלכם יהיה הרבה פחות רווחי וחבל.

איפה אני מאפסן את האתרים שלי? בדיוק כאן. ותאמינו לי שחקרתי. ואם אני ממליץ עליהם? מאוד!

אז בשביל שהשיווק הדיגיטלי שלכם יהיה הרבה יותר רווחי, הרבה יותר נכון ומדויק – אל תתפשרו אל אתר שהוא לא רספונסיבי, ואל תתפשרו על זמן טעינה גדול משתי שניות.

 

ואני כמו תמיד – לשרותכם.

054-5566889 

עכשיו מכירים אותך!

 

עמית

 

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest

כתוב/כתבי תגובה

כל הזכויות שמורות © Going Digital 2018