למה דף נחיתה יכול לעזור לעסק שלך להמריא?

דף נחיתה או אתר אינטרנט? למה זה טוב? למי זה כדאי, למה זה חשוב, איך עושים? והכי חשוב – האם העסק שלי חייב כזה? יש לי דף פייסבוק, כולם בפייסבוק היום לא? וגם יש לי אינסטגרם, בקיצור אני מסודר לא?
כמעט! אז בפוסט הזה אני אנסה לאמוד את ההבדלים של מתי כדאי להשתמש בעמוד נחיתה או לחילופין מתי לבנות אתר אינטרנט. היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם. ומה כל אחד מהם בא לפתור לי. לפני הכל, יש לך דף עסקי בפייסבוק? מצויין – לעסק שלך יש נוכחות ברשת החברתית.

דף נחיתה

התפקיד של דף נחיתה בגדול הוא די פשוט. גולשים ואו, משתמשים “ינחתו” דרך ערוץ שיווקי מסויים לדף הנחיתה של העסק שלך. ערוץ שיווקי בדרך כלל כולל קמפיין גוגל או פייסבוק, הפנייה ממודעה כל שהיא, וכל פלטפורמה שיכולה למעשה לשלוח גולשים אל אותו דף נחיתה.
דף נחיתה כשמו כן הוא – דף אחד. דף שמתאר את העסק שלך בצורה הטובה ביותר, עם פרטי התקשרות ולרוב גם יכלול טופס שבו גולשים יוכלו למלא פרטים ולשלוח כדי שבעלי עסקים יוכלו לחזור אל אותם לקוחות. דף נחיתה יכול לכלול מבצעים, הנחות, קישור לאתר או לדף עסקי ברשת חברתית, וכל פעילות שיווקית שיכולה למעשה למשוך לעסק שלך כמה שיותר לקוחות או מה שאנחנו מכנים “לידים”. לרוב מתאים יותר לעסקים קטנים עד בינוניים אבל לא בהכרח. יש היום גם הרבה חברות גדולות שמתמשות נגיד בדפי נחיתה בכדי לקדם קמפיין למוצר שהן רוצות להשיק.

דף נחיתה לרוב די פשוט להקמה, קיימות מספר חברות בשוק שמספקות פלטפורמה של דפי נחיתה אותם ניתן לייצר בקלות יחסית, וזה כולל תבניות מוגדרות מראש. לא דרוש רקע בתכנות אבל עוד אפשר להתווכח על זה. העלות של דף נחיתה זולה יחסית לעומת אתר וכך גם הניהול והתחזוקה שלו. קיימים המון שחקנים בשוק שיישמחו לבנות לעסק שלך דף נחיתה הן דרך חברה של דפי נחיתה או באופן עצמאי.

העלות החד פעמית עבור בניית דף נחיתה יכולה לנוע בין כמה מאות שקלים ועד לאלפיים שקלים, מעבר לזה, שווה כבר לשקול אתר אינטרנט. על זה יש להוסיף דמי אחסון חודשיים שיכולים להגיע עד כמה עשרות שקלים בחודש. הכל תלוי כמובן באיכות הדף, המורכבות שלו וכמובן כמה שווה לכם להשקיע בדף נחיתה.

ובגלל שאנחנו רציניים, ובגלל שאנחנו מודדים הכל! כל מי שבונה לכם דף נחיתה, בין אם חברה או מערכת לדפי נחיתה חייב לספק לכם אפשרות לסטטיסטיקות של אותו הדף – אחרת איך נדע למדוד אם זה שווה לעסק שלנו?
דוגמא לדף נחיתה ממש כאן.

אתר אינטרנט

אתר אינטרנט לרוב מתאים לעסקים בינוניים עד חברות גדולות כמובן, אתרי מסחר למשל, אתרי קניות, בריאות, חדשות וכמובן שהיריעה קצרה מלהכיל. קיימים גם עסקים שמפאת תדמיתם יעדיפו אתר אינטרנט וזה חשוב ונכון.
אתר אינטרנט הוא קודם כל אתר, עם שם דומיין ייעודי (מה שלא תמיד מחייב עמוד נחיתה) עם מורכבות טכנולוגית רבה יותר. מחיר אתר אינטרנט יכול לנוע בין כמה אלפים ועד לעשרות אלפי שקלים ואו, דולרים, כאן כבר קשה להגדיר חסם עליון.
אתרי אינטרנט נמדדים בשלל פרמטרים של ביצועים מחמירים הרבה יותר מעמודי נחיתה, אנחנו רוצים למדוד כמעט כל פעילות שקורית אצלינו באתר של העסק והתחרות של אתרי אינטרנט זה בזה, גדולה הרבה יותר מתחרות של עמודי נחיתה.

עוד מימד שהייתי מצביע עליו כקריטי הרבה יותר באתרי אינטרנט הוא מימד האבטחה. מאוד מאוד חשוב לאבטח אתר אינטרנט מהרבה מאוד סיבות.

לסיכום

יש לכם נוכחות דיגיטלית? הן על ידי דף נחיתה או אתר? מצויין. האם כדאי גם להיות ברשתות החברתיות? בהחלט! חשיפה וכמה שיותר רחבה. אפשר גם אתר וגם דף נחיתה, אפשר רק דף נחיתה ואפשר רק אתר. הכל תלוי במה יותר יתאים לעסק. הכנתי כאן טבלה ממש פשוטה עם כמה פרמטרים שייעזרו לכם להחליט מה יותר מתאים ונכון עבוד העסק שלכם. המומחים לעסק שלכם זה אתם, אבל בשביל לדעת מה יותר נכון לעסק שלכם – דברו איתי!

מה לבדוק?דף נחיתה

אתר אינטרנט

גודל העסקקטן עד בינוני בדר”כבינוני עד ענק בדר”כ
קלות ומורכבות הקמהקלהבינונית ומעלה
מעקב סטטיסטיחייבחייב
מאובטחכןכן
אפשר לקדםכןכן
מספר דפים1 בדר”כ1 עד כמה שרוצים
עלותזול יחסיתיקר יחסית עד יקר מאוד

אז דפי נחיתה אפשר לבנות כמעט בכל פלטפורמה. אפשר להשתמש בחברות שקיימות היום ומספקות לכם מערכת כזו מבוססת תבניות, אפשר להשתמש כמובן בוורדפרס או בוויקס וכמעט בכל פלטפורמה שקיימת היום לבניית אתרים.
רגע לפני שנפרדים.
בין אם החלטתם על דף נחיתה או על אתר יש עוד דבר אחד שאסור לכם לשכוח – אף פעם. תוכן! תמיד תשמרו על תוכן מעודכן בדפים שלכם הן אם בדף הנחיתה או באתר. שימו לב שהכל נראה תמיד טוב בכל הפלטפורמות.
עכשיו מכירים אתכם!

עמית

Facebook
Google+
Twitter
LinkedIn
Pinterest

כתוב/כתבי תגובה

כל הזכויות שמורות © Going Digital 2018